ریحان معجزه طبیعت

کد: ۱۴۲

ریحان برای مقابله با نفخ و ترش کردن معده:
اگر دچار مشکلات گوارشی مانند نفخ، گاز معده، سوزش و ترش کردن معده هستید می‌توانید به افشره‌ی خوراکی ریحان اعتماد کنید. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که افشره‌ی خوراکی ریحان باعث ترشح بیشتر شیره‌ی معده شده و مشکلات مربوط به عدم هضم غذا را رفع می‌کند. این گیاه معطر حاوی ترکیباتی است که برای کبد نیز مفید می‌باشند. در واقع ریحان باعث ترشح صفرا شده و به هضم بهتر چربی‌ها کمک می‌کند.
روش مصرف:
دو قطره افشره‌ی خوراکی ریحان را با مقدار کمی عسل و یا روغن زیتون مخلوط کنید. آن را در دهان بگذارید و بلافاصله قورت ندهید. می‌توانید از خود ریحان استفاده کنید و از آن جوشانده درست کنید. کافی است که چند برگ ریحان تازه را در آب در حال جوش بریزید و بگذارید بجوشد.

توجه:
توجه داشته باشید که مصرف افشره‌ی خوراکی ریحان نباید روزانه بیش از ۴ قطره باشد. مصرف افشره های خوراکی برای خانم‌های باردار، شیرده و همچنین کودکان مورد منع مصرف دارد.

ریحان برای مقابله با گرفتگی عضلات:
افشره‌ی خوراکی ریحان برای رفع گرفتگی عضلات و تسکین دردهای عضلانی موثر است. افشره این گیاه جریان خون را تنظیم می‌کند. زمانی که خون در بدن ما به خوبی جریان داشته باشد بدن تقویت شده و خستگی عضلانی کاهش می‌یابد.
روش مصرف
چند قطره از افشره‌ی خوراکی ریحان را روی عضلات گرفته و دردناک بمالید. توجه داشته باشید که اول یک بخشی از پوستتان را امتحان کنید چون ممکن است پوست حساسی داشته باشید و افشره‌ی خوراکی ریحان باعث بروز آلرژی پوستی شود.

ریحان: ضد اسپاسم:
افشره‌ی خوراکی ریحان شهرت زیادی برای رفع اسپاسم های گوارشی، گرفتگی روده، حالت تهوع و استفراغ دارد. این افشره‌ی خوراکی همچنین برای خانم‌هایی که از مشکلات هورمونی و عادت‌های ماهانه‌ی دردناک رنج می‌برند بسیار مفید است.
روش مصرف:
دو قطره افشره‌ی خوراکی ریحان را با یک قطره افشره‌ی خوراکی دیگر مخلوط کرده و زیر شکم خود را ماساژ دهید. این کار برای رفع اسپاسم فوق‌العاده است.

ریحان: خداحافظ خستگی، سلام به خوابی راحت:
ریحان برای افرادی که از خستگی شکایت می‌کنند مفید است. بعد از صبحانه‌ی کامل می‌توانید برای خودتان یک جوشانده‌ی خوش طعم با برگ‌های تازه‌ی ریحان آماده کنید و خستگی را از همان ابتدا از خود برانید. اما توجه داشته باشید که ریحان می‌تواند نتیجه‌ی بر عکسی هم بدهد. بستگی به اشخاص دارد. از آنجایی که این گیاه خاصیت ضد اسپاسمی دارد اگر شب‌ها مصرف شود به داشتن خوابی راحت کمک می‌کند.

روش مصرف:
بعد از یک روز کاری سخت و یا یک غذای سنگین، جوشانده‌ی برگ‌های تازه‌ی ریحان می‌تواند خواب راحتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

توجه :
توجه داشته باشید که ریحان حاوی میزان زیادی استراگول است. زمانی که این ترکیب ریحان به میزان زیادی مصرف شود می‌تواند سرطان‌زا شود. برای همین توصیه می‌کنید که استفاده از آن به عنوان دارو بیش از هشت روز نباشد به خصوص اگر از افشره‌ی خوراکی آن استفاده می‌کنید. در عوض می‌توانید به طور مرتب از این سبزی معطر در غذاهایتان استفاده کنید و از عطر و طعم و خواص آن بهره‌مند شوید.

ریحان: یک گیاه معطر سرشار از آنتی اکسیدان:
ریحان یک سبزی معطر است که می‌تواند فعالیت رادیکال‌های آزاد را محدود کند. رادیکال‌های آزاد در بدن کاری به جز آسیب زدن به سلول‌ها و بروز بیماری‌های مختلف ندارند. به ویژه این که یکی از عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی همین رادیکال‌های آزاد هستند. آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در ریحان شما را از آسیب‌های گذر زمان، پیری زودهنگام سلول‌ها و همچنین بیماری‌های پوستی حفظ می‌کنند.
روش مصرف ریحان:
با برگ‌های تازه‌ی ریحان جوشانده تهیه کرده و میل کنید.

توجه:
باز هم تاکید می‌کنیم که مصرف افشره‌ی خوراکی ریحان نباید روزانه بیش از ۴ قطره باشد. مصرف افشره‌های خوراکی برای خانم‌های باردار، شیرده و همچنین کودکان مورد منع مصرف دارد. اگر از ریحان به صورت جوشانده یا افشره‌ی خوراکی و برای درمان استفاده می‌کنید بیش از هشت روز در ماه نباشد.

Related Images:

ریحان معجزه طبیعت سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا