کاکتوس سه پر

کد: ۱۰۷

کاکتوس سه‌ پر یا کاکتوس ارکیده‌ای یا اپی فیلوم: اسم علمی کاکتوس ارکیده ایEpiphyllum Xackermannii ، از خانواده Cactaceae میباشد.

دانستنی های علمی درباره کاکتوس سه‌ پر یا کاکتوس ارکیده‌ای یا اپی فیلوم:
مشخصات: اسم علمی کاکتوس ارکیده ایEpiphyllum Xackermannii ، از خانواده Cactaceae میباشد .کاکتوس سه‌ پر دارای ۲۱ گونه از گیاهان گلخانه ای و آپارتمانی چند ساله است که بومی نواحی حاره آمریکا هستند . گونه های کاکتوس سه‌ پر، گل درشت بوده و در زمستان تا ۵ درجه سانتی گراد به سرما مقاوم است. ولی برای داشتن گیاه درشت وگلهای بزرگ باید در زمستان دردمای ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد نگاهداری شود، گلهای کاکتوس سه‌ پر کاکتوس زنگوله ای (به قطر ۱۵ سانتی متر است.
مراقبت کاکتوس سه‌ پر:
اپی فیلوم به حرارت متوسط، گرمای معمولی، خاک همیشه خیس، رطوبت هوای معمولی تا زیاد و خاک کمی اسیدی احتیاج دارد.
کود کاکتوس سه‌ پر:
کود مورد نیاز کاکتوس ارکیده ای را می توان به میزان یک گرم در لیتر، هر هفته یکبار، از اردیبهشت تا شهریور، مورد استفاده قرار داد.
خاک کاکتوس سه‌ پر:
بر عکس دیگر کاکتوس ها، خاک کاکتوس سه‌ پر باید دائما مرطوب باشد و خاک مناسب رشد آن مخلوطی از ماسه شسته و خاک برگ است.
ازدیاد کاکتوس سه‌ پر:
کاکتوس ارکیده ای به آسانی از طریق قلمه ها یا شاخه های فرعی جدا شده در اواسط بهار تابستان، تکثیر می شود. با یک چاقوی تیز قلمه را درست از محل اتصال بین گیاه اصلی و شاخه فرعی، از گیاه مادری جدا کنید. یک روز یا بیشتر، قلمه ها را دور از نور قرار دهید تا در محل بریده شده، پنبه گیاهی ایجاد شود، سپس قلمه ها را در پودر هورمون ریشه زایی فرو برده و در گلدانی با قطر دهانه ۹ تا ۱۱ سانتیمتر، حاوی کمپوست گیاهان گوشتی و کاکتوس، بکارید. گلدان را در نور مناسب و دمای ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد نگه دارید و خاک را کمی مرطوب کنید. پس از یکماه ریشه زایی انجام شده و گیاه به رشد طبیعی خود ادامه می دهد.

Related Images:

کاکتوس سه پر سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا