دمنوش بلوبری

کد: ۱۸۵

بلوبری (Vaccinium) یکی از معدود گونه های بومی شمال آمریکا و از جنس ونزدیک به آزالیا، کرن بری و گل صد تومانی است.

قرن ها پیش از ورود مهاجران اروپایی به آمریکا، بومیان این قاره، از تمشک آبی استفاده می کردند. سرخپوستان باور داشتند که تمشک آبی را روح بزرگ در طول یک دوره قحطی طولانی، برای کودکان گرسنه فرستاده است. بومیان آمریکا بلوبری را خشک کرده و در فصل زمستان به تنهایی یا مخلوط با گوشت مصرف می کردند. سرخپوستان، میوه های خشک را با آرد ذرت، عسل و آب مخلوط و از آن نوعی پودینگ تهیه می کردند.
طرزتهیه دمنوش بلوبری (تمشک آبی):
ابتدا آب را در قوری بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید وقتی هنوز آب کاملا جوش نیامده دریک ظرف دیگربلوبری ها را با چنگال یا قاشق له کنید وآب آن را نگه دارید.
حالا بلوبری ها را داخل قوری بریزید وحدود ده دقیقه اجازه بدید تا دم بکشد سپس درفنجانی که میخواهید میل کنید با کمک صافی دمنوش را بریزید تا تفاله ها به داخل فنجان نریزد.
خواص دمنوش بلوبری (تمشک آبی):
کاهش وزن و لاغری , بهبود عملکرد مغز , تنظیم کلسترول , تنظیم قندخون , کاهش فشارخون , بهبود بینایی
خواص درمانی بلوبری (تمشک آبی):
نرم کردن پوست های خشک , ارتقا عملکرد مغزوپیشگیری از سرطان
مطالعه ای جدید ثابت کرده که موش هایی که در رژیم غذایی آنها بلوبری به میزان فراوان گنجانده شده ، بعد از مدتی چربی شکمی خود را از دست داده اند.
گفتنی است که این نوع چربی ارتباط قوی با ابتلا به دیابت و بیماری قلبی دارد.
از دیگرمزایای بلوبری کاهش کلسترول و ارتقا سطح گلوکزخون می باشد. محققان می گویند که آنتی اکسیدان موجود در بلوبری روش ذخیره بدن و پردازش گلوکز و یا قند را تغییرمی دهد. بنابراین خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می دهد.
تاکنون مزایای خوردن میوه ها و سبزیجات به کرات ثابت شده است. اما این تحقیق تاثیر بسزای بلوبری در کاهش چربی شکمی را به خوبی اثبات میکند.

Related Images:

دمنوش بلوبری سیب آس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا