درختچه های دارویی

گياهان و درختچه های دارویی به عنوان موجودات پايه در زنجيره غذايي و در مواردي فرآورده‌ه اي دارويی از ابتدای برخورد انسان با طبيعت توجه او را به خود جلب كرده‌اند. وابستگی شديد انسان به گياهان به ويژه از جنبه‌هاي غذايی و دارويي او را وادار كرده است تا در هر مرحله از تمدن خود به اشكال مختلف نسبت به شناسايي و جمع‌آوری گياهان اقدام كند.

هم‌اكنون نيز با توجه به افزايش جمعيت و نياز بيشتر انسان به طبيعت به ويژه منابع طبيعی تجديد شونده به نظر میرسد كه ادامه اين گونه مطالعات ضروري است تا براساس اطلاعات بدست آمده بتوان به استفاده صحيح از اين منابع و ارائه الگويي دقيق اقدام نمود. مصرف برخي از داروهای شيميايی عوارض جانبی و مشكلاتی را براي مصرف كنندگان بوجود می آورد. اين موضوع موجبات جلب توجه به داروهای گياهی را فراهم و مصرف گياهان دارويی را افزايش داده است.

از آنجا كه انسان جزئی از طبيعت است بطور مسلم براي هربيماري، طبيعت گياه مداواي آن را عرضه كرده است. انسان هر چه به طبيعت نزديكتر شود، سالمتر است و بيشتر عمر می كند. با توجه به اهميت گياهان دارويی اقدام به شناسايي درختان و درختچه هايی دارويی نيز گرديد.

 موارد مهم در تولید و مصرف گیاه دارویی

اگر نحوهٔ آماده‌ سازی داروهای گیاهی وتحویل آنها به مردم به نحو صحیح انجام نگیرد خواص درمانی گیاه از بین رفته یا تقلیل می‌یابد که این امرموجب عدم تأثیر گیاه دردرمان بیماری می‌گردد.
دقت کنید: قبل ازاستفاده ازگیاهان دارویی ذیل حتما با پزشک یا متخصصان گياه شناسی مشورت کنید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر ،کامل تر ‌و رایگان ‌و همینطور استفاده از خدمات اجرایی ما می توانید از راه های زیر تماس بگیرید

شماره تماس : ۸۰۷۰-۶۰۲-۴۱۶
آیدی تلگرام : acegardener@
کانال تلگرام : sibeas@
اینستاگرام : sibeas_aceapple@

پیمایش به بالا